A staing-nél arra fókuszálunk, hogy mire fog figyelni a potenciális vevő. A “practice staging” minden esetben a vevő érdekeit nézi.
A feladatunk az, hogy a vevők számára tegyük érdekessé a rendelőt, nem pedig az, hogy a tulajdonos elképzelésit valósítsuk meg a rendelő átalakításával.
Számokra, statisztikákra találtunk “Home Staging” témában, remélem adok új nézőpontokat:
Ha úgyis el akarom adni a házam, miért fektessek bele még többet? Azért mert megtérül, akár pénzben, akár időben (ami mint tudjuk, szintén pénz), de beszéljenek inkább a számok.
Íme tíz indok, miért érdemes feltuningolni valamit, amit el akarunk adni.
Már a 2000. év nemzetközi ingatlan-értékesítés statisztikái kimutatták, hogy a home staging-re fordított összeg átlagosan 3,4-szeresen térült meg. 15.000 ingatlanügynök 87%-a mondta, hogy az ügyfelek a lakásról szerzett első benyomásuk után – mondhatni ránézésre döntenek.
Lehet, hogy jó a lakás beosztása, remek lehetőségei vannak, de ezt az avatatlan szem csak a legritkább esetben látja.
A vevők 58%-a általában 10 lakást néz meg, mielőtt dönt. Ennyi lakás közül kell kitűnnie a tiednek, hogy jobban emlékezzenek rá.
Az eladók 79%-a volna hajlandó akár 5.000 dollárt költeni a lakás ‘tuningjára’ – ha tudná, mire érdemes.
Általában elég az ingatlan árának 1-3%-át arra fordítani, hogy a lakást formába hozzuk.
A vevők 63%-a hajlandó többet fizetni egy ingatlanért, ha azonnal be tud költözni, nem kell újrafesteni, takarítani, javítgatni.
A vevők 86%-a mondta, hogy a lakásban a tárolók nagyon fontosak. Ha ezt jól meg tudod mutatni, nyert ügyed lehet.
A három legfontosabb dolog, ami elad egy ingatlanbelsőt: a frissen festett falak, tiszta, rendezett szekrények és a jó állapotú padló. A home staging mindhármon segít.
A vevők 52%-a szerint a konyha a legfontosabb tényező a döntésükben. A vevők 79%-a fizetne többet az ingatlanért, ha felújított konyha lenne benne.
A férfiak 41, a nők 30%-a hajlandó többet fizetni egy frissen dekorált, attraktív lakásért.
Persze ezen felméréseknek a nagy többsége Amerikában készült, ahol a home stagingnek már hagyománya van – pont ezért tudnak ennyi adattal szolgálni.
Érdemes viszont azt a két tényt átgondolni, ami (országtól függetlenül) minden ingatlaneladásra igaz:
Az eladó lakást a meghirdetés utáni első tíz napon belül nézi meg a potenciális vevők háromnegyede.
Minél tovább hirdeted a lakásod, annál biztosabb, hogy engedned kell az árból.
Hát nem éri meg egy kicsit jobban felkészülni arra a tíz napra?