LinkedIn egészségügyi hirdetések irányelvei
Tilos az egészségügyi állapot javítására vonatkozó irreális vagy félrevezető állításokat népszerűsítő hirdetések publikálása, beleértve az étrendet és a fogyást. Szintén tilosak az egészségtelen vagy nem biztonságos viselkedést népszerűsítő hirdetések, például egy termék túlzott fogyasztása.
![LinkedIn és Twitter egészségügyi hirdetések irányelvei](https://egeszsegugyimarketing.hu/wp-content/uploads/2023/01/linkedin_es_twitter_egeszsegugyi_hirdetesek_iranyelvei.jpg)
LinkedIn egészségügyi hirdetésekre vonatkozó irányelvek
Állati termékek:
- a LinkedIn korlátozza az állatok vagy állati termékek hirdetéseit. A veszélyeztetett fajokhoz kapcsolódó termékek hirdetése tilos.
Vényköteles gyógyszerek:
- a hirdetéseknek jóváhagyott gyógyszerhirdetőktől kell, hogy származniuk;
- a hirdetéseket csak az Egyesült Államokon belül célozhatják;
- a hirdetéseknek egészségügyi szakembereket kell megcélozniuk, tehát a vényköteles gyógyszerek hirdetései nem célozhatnak fogyasztókat vagy általános közönséget;
- a hirdetések csak 18 éves vagy annál idősebbeket célozhatnak meg;
- a hirdetések nem reklámozhatják a tiltott listán szereplő opioidok, anabolikus szteroidok vagy egyéb nem biztonságos termékek vagy anyagok értékesítését vagy használatát. Továbbá nem engedélyezett az online gyógyszertárak, távorvoslási szolgáltatók vagy más olyan szolgáltatások hirdetése, amelyek gyógyszerek távoli forgalmazására vagy felírására specializálódtak.
Vény nélkül kapható (OTC) gyógyszerek:
- az OTC gyógyszerkészítményekre vonatkozó hirdetési irányelvek megegyeznek a vényköteles gyógyszerek LinkedIn hirdetési irányelveivel (lásd fentebb), kivéve a célzási területet.
- az OTC gyógyszerhirdetések az alábbi joghatóságokat célozhatják meg: Ausztrália, Ausztria, Brazília, Kanada, Cseh Köztársaság, Franciaország, Németország, Magyarország, Hongkong, India, Olaszország, Japán, Kenya, Mexikó, Hollandia, Új-Zéland, Norvégia, Fülöp-szigetek, Lengyelország, Portugália, Oroszország, Szlovákia, Dél-Korea, Spanyolország, Svédország, az Egyesült Királyság vagy az Egyesült Államok.
Orvostechnikai eszközök:
- a hirdetéseknek olyan joghatóságon belül kell célozniuk, ahol ez jogilag megengedett;
- a hirdetéseknek egészségügyi szakembereket kell megcéloznia, tehát nem célozhatnak fogyasztókat vagy általános közönséget;
- a hirdetéseknek 18 éves vagy annál idősebb tagokat kell megcélozniuk;
- a hirdetések nem reklámozhatják a tiltott listán szereplő opioidok, anabolikus szteroidok vagy egyéb nem biztonságos termékek vagy anyagok értékesítését vagy használatát.
Klinikai vizsgálat és toborzási hirdetések:
- a hirdetéseket csak az Egyesült Államokon belül célozhatják;
- a hirdetéseknek egészségügyi szakembereket kell megcélozniuk, tehát nem célozhatnak fogyasztókat vagy általános közönséget;
- a hirdetéseknek 18 éves vagy annál idősebb tagokat kell megcélozniuk;
- a hirdetések nem reklámozhatják a tiltott listán szereplő opioidok, anabolikus szteroidok vagy egyéb nem biztonságos termékek vagy anyagok értékesítését vagy használatát.
Vitaminok és étrend-kiegészítőkre vonatkozó hirdetések:
- a hirdetéseknek olyan joghatóságon belül kell célozniuk, ahol ez jogilag megengedett;
- a hirdetéseknek egészségügyi szakembereket kell megcélozniuk, így nem célozhatnak fogyasztókat vagy általános közönséget;
- csak 18 éves vagy annál idősebb tagokat lehet megcélozni;
- a hirdetések nem reklámozhatják a tiltott listán szereplő opioidok, anabolikus szteroidok vagy egyéb nem biztonságos termékek vagy anyagok értékesítését vagy használatát.
Márka nélküli egészségügyi és betegségtudatos hirdetések
- A márka nélküli, egészségügyi és betegségtudatosságra vonatkozó hirdetéseket a LinkedIn elfogadja.
Egészségügyi vonatkozású szakmai célzás
- Bizonyos egészségügyi hirdetéstípusok esetén a hirdetéseknek egészségügyi szakembereket kell megcélozniuk, és relevánsaknak kell lenniük a munkájukhoz. Egészségügyi szakembernek általában minden olyan személyt értünk, aki kapcsolatban áll az egészségügyi ágazattal vagy az egészséggel kapcsolatos szolgáltatások nyújtásával, az érdekképviselettel, a kutatással vagy az egészségügyhöz kapcsolódó szakpolitika-fejlesztéssel.
![](https://egeszsegugyimarketing.hu/wp-content/uploads/2022/12/4.jpg)
A LinkedIn hirdetések nem célozhatnak az alábbi kényes kategóriák alapján
- egészség;
- politikai hovatartozás;
- faji vagy etnikai származás;
- vallási vagy filozófiai hovatartozás;
- bűncselekmény feltételezett vagy tényleges elkövetése;
- szexuális irányultság;
- szakszervezeti tagság vagy jövedelem.
Forrás és részletesebb információ a LinkedIn egészségügyi hirdetéseiről.
Twitter egészségügyi hirdetési irányelvek
A Twitter korlátozza az egészségügyi és gyógyszerészeti termékek és szolgáltatások népszerűsítését. Ezeknek a korlátozásoknak a mértéke függ a reklámozott terméktől vagy szolgáltatástól, valamint a kampány által megcélzott országtól. A termékre vagy szolgáltatásra vonatkozó szabályok kategóriák szerint érhetők el. Továbbá érvényes országonkénti bontás is rendelkezésre áll, amely tartalmazza, hogy mely joghatóságon belül mik érvényesek.
![](https://egeszsegugyimarketing.hu/wp-content/uploads/2023/01/pacienselmeny-tervezes.jpg)
Érvényes Twitter egészségügyi hirdetési irányelvek
Gyógyszertárak:
- Állategészségügyi gyógyszertárak is ide tartoznak
Gyógyászati készítmények és termékek:
- vényköteles és vény nélkül kapható termékek;
- oktató weboldalak, melyek gyógyászati készítményeket és szolgáltatásokat mutatnak be;
- klinikai kísérletek;
- fogamzásgátló készítmények;
- gyógyszergyártó cégek;
- egészségügyi eszközök.
Olyan termékekre és eszközökre érvényes, amelyek azt állítják vagy sugallják a felhasználóknak, hogy betegséget, egészségügyi állapotot vagy függőséget diagnosztizálnak, gyógyítanak, enyhítenek. Továbbá kezelik vagy megelőzik azt, és/vagy jelentősen befolyásolják a hangulatot vagy a felépülés sebességét. Valamint olyanok, amelyek súlycsökkentést vagy izomnövekedést ígérnek.
Étrendkiegészítők, más néven egészségügyi, diétás, élelmiszer-, táplálkozási vagy fogyókúrás kiegészítők:
- a korlátozás érvények az anabolikus szteroidokat tartalmazó, vagy szteroidokra, illetve szteroidszerű anyagokra való hivatkozással forgalmazott kiegészítőkre;
- valamint olyan étrend-kiegészítőkre, amelyek kifejezetten hasonlítanak a vényköteles gyógyszerekre (például kinézet vagy név szerint), így kétséget keltenek egy jóváhagyott gyógyászati termék biztonságosságával vagy megfelelőségével kapcsolatban. Vagy elősegítik a túlzott vagy nem biztonságos fogyasztá
Gyógyászati és kozmetikai szolgáltatások:
- abortusz klinikák;
- abortusz támogatásával kapcsolatos tartalom;
- botox;
- szülés előtti magzati nemi vizsgálat;
- telegyógyászat.
A következőkre NEM érvényesek az irányelvek
- receptre felírt szemüveg és napszemüveg;
- kórházi, gyógyászati és fogászati rendelők;
- nem betegség szűrő klinikák;
- vény nélkül kapható fogamzásgátlók: óvszer, spermicid stb.;
- síkosítók.
A hirdetések nem tartalmazhatnak szexuális tartalmat, nem hivatkozhatnak szexuális tartalomra, illetve nem hivatkozhatnak semmilyen más tiltott tartalomra!
Fontos kiemelni, hogy a termékekre és szolgáltatásokra vonatkozó Twitter egészségügyi hirdetési irányelvek országonként változnak! Amennyiben az országonkénti listában nem szerepel egy termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos hirdetési engedélyezés, úgy annak Twitteren való hirdetése TILOS!
Tudj meg többet a Twitter egészségügyi hirdetések irányelveiről!