Facebook hirdetési irányelvek az egészségügyben
Általános irányelvek
A hirdetésekben általánosan elmondható, hogy engedélyezett az orvosi és egészségügyi termékek és szolgáltatások hirdetése, egészen addig amíg ezek nem keltenek negatív önképet vagy nem tesznek félrevezető állításokat.
A vényköteles gyógyszerek értékesítését népszerűsítő hirdetésekhez a Facebook előzetes írásbeli engedélye szükséges. Nem engedélyezett a vényköteles gyógyszerek értékesítése.
Hirdetési irányelvek
Általában engedélyezett az orvosi és egészségügyi termékek reklámozása (kivéve a nem biztonságos étrend-kiegészítőket és vényköteles gyógyszereket), de a hirdetés tartalma nem járulhat hozzá a negatív önkép kialakulásához az étrend, a fogyás vagy más egészséggel kapcsolatos termékek népszerűsítése által.
Ezenkívül a hirdetések nem tartalmazhatnak megtévesztő, hamis vagy félrevezető állításokat.
Továbbá tiltja az olyan hirdetéseket, amelyek olyan egészségügyi termékekkel, kezelésekkel és vakcinákkal kapcsolatos megcáfolt állításokat tartalmaznak, amelyeket külső tényellenőrzők vagy bizonyos körülmények között speciális szakértelemmel rendelkező szervezetek ellenőriztek.
Kereskedelmi irányelvek
Nem engedélyezett olyan Marketplace termékek hirdetését sem, amelyek bármilyen gyógyászati termék vagy szolgáltatás értékesítését reklámozzák, ideértve (de nem kizárólagosan) a vényköteles gyógyszereket és a lenyelhető táplálékkiegészítőket is.
Vényköteles gyógyszerek
Írásbeli kérvény pozitív elbírálását követően hirdethetők.
A következő entitások jelentkezhetnek: online gyógyszertárak, gyógyszergyártó cégek, távegészségügyi szolgáltatók.
A következők kerülendők
Képek, melyek különböző állapotokra utalnak: ne hívjuk fel a figyelmet a szépészeti és egészségügyi állapotokra, például ne nagyítsunk rá egy pattanásos ember arcára, hanem az egész képet használjuk.
Negatív önértékelést tápláló képek: olyan képek, melyek különböző testi állapotokat negatívnak mutatnak be.
Forrás és további tájékoztatás a Facebook egészségre és megjelenésre vonatkozó szabályairól.
Instagram hirdetési irányelvek az egészségügyben
Csak olyan fényképeket és videókat tegyünk közzé, amelyek megfelelők egy változatos összetételű célközönség számára.
Meztelenség témaköre
- szoptatás, a szülés és a szülés utáni pillanatok környezetében közzétett, az egészségügyi témájú (például emlőeltávolító vagy nemi átalakító műtét utáni, valamint mellrákkal kapcsolatos tudatosságnövelést szolgáló képek) és a tiltakozási célú fényképek megengedettek
Tiltott tartalom személyes egészséggel kapcsolatos termékek vagy szolgáltatások esetében
A kellemetlen hirdetési élmények csökkentése érdekében egészségügyi termék vagy szolgáltatás népszerűsítése esetén kerüljük a következő típusú tartalmakat:
- Egészségi állapotokra összpontosító képek: A hirdetések nem helyezhetik középpontba a szépséget vagy az egészségi állapotot, mert ez nem várt felhasználói élményt eredményezhet. A hirdetéseknek nem szabad például pattanásos bőrre ráközelítő képeket használniuk.
- Negatív énkép: A hirdetésekben nem szerepelhet olyan tartalom, amely valószínűleg negatív reakciót vált ki. Idetartoznak például az olyan hirdetések, amelyek miatt az egyénben negatív kép alakul ki a testéről vagy a testalkatáról. A hirdetések nem tüntethetnek fel például egy adott testet vagy testalkatot kívánatosként vagy idealizáltként.
További Instagram hirdetési irányelvek.
Branded Content
Márkához kapcsolódó tartalomnak tekintünk minden olyan, készítőtől vagy közzétevőtől származó tartalmat, amely ellenérték – például pénzösszeg vagy ingyenes ajándék – fejében üzleti partnert jelenít meg, illetve üzleti partner által befolyásolt.
Tiltott tartalom
Gyógyszerek, kábítószerek és kapcsolódó termékek, például illegális szerek és rekreációs kábítószerek.
Korlátozott tartalom
Kozmetikai beavatkozások és fogyókúra: A kozmetikai műtétet, kozmetikai beavatkozást, fogyókúrás terméket vagy fogyókúrás szolgáltatást reklámozó, márkához kapcsolódó tartalmakkal kizárólag 18 éves vagy annál idősebb közönséget szabad megcélozni.
Üzleti partner engedélyezése
Emellett bizonyos kategóriák esetében szükséges, hogy a márkához kapcsolódó tartalmat szponzoráló üzleti partner engedélyt kapjon szolgáltatásai reklámozására. A következő típusú üzleti partnereknek a Meta előzetes írásos engedélyére van szükségük ahhoz, hogy márkához kapcsolódó tartalmat szponzoráljanak.
- Gyógyszertárak: Gyógyszertárak reklámozásához az üzleti partnernek a LegitScript minősítésével és a Facebook írásos engedélyével kell rendelkeznie.
- Vényköteles gyógyszerek:
- Ha egy üzleti partner vényköteles gyógyszereket szeretne hirdetni, a Facebooktól kell engedélyt kérnie hozzá. Ilyen engedélyt csak online gyógyszertárak, telefonos egészségügyi szolgáltatók és gyógyszergyártók kérhetnek a Facebooktól.
- A vényköteles gyógyszereket hirdető márkához kapcsolódó tartalmú bejegyzések megjelenítését korlátozni kell, hogy azok csak 18 éves kortól és csak az Egyesült Államok, Új-Zéland és Kanada területén legyenek megtekinthetőek. Ezeken a földrajzi helyeken kívül tilos vényköteles gyógyszereket hirdetni.
Forrás és bővebb tájékoztató az Instagram Branded Contentről.