Kedves Partnerünk!
Bizonyára Önt is foglalkoztatja az iparág jövője.
. Mi várható idén és a következő években?
. Milyen termékeket vásárolnak az emberek?
. Hogyan alakulnak a fogyasztói szokások?
Ezen kérdések megválaszolásában próbálunk segíteni Önnek a következő oldalakon. Bár a felmérések az Egyesült Királyságban készültek, úgy véljük az adatok Magyarországon is hasonló tendenciát mutatnak.
Reméljük, hasznos információkhoz jut!
Megjegyzés: az “organiser” szó fordításával nem boldogultunk, így meghagytuk az eredeti változat szerint. Gyűrűs, szerkezetű, cserélhető betétlapos, időgazdálkodásra használt terméket jelöl.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a Filofax márkanév bejegyzett kereskedelmi védjegy, így annak, valamint a magyarországi forgalmazója teljes felmérés anyagának illetéktelen felhasználása nem megengedett.
Mi várható a naptárak és papíralapú időtervezők piacán?
Pozitív híreink vannak:
Három felmérés szerint is, az emberek továbbra is erősen kötődnek a papírhoz és az íróeszközökhöz.
A felnőtt lakosság körében a mindennapi életük szervezéséhez szükséges eszközök között a papíralapú termékek népszerűbbek, mint az okostelefonok, mobiltelefonok vagy más elektronikai eszközök.
64 % használ naptárt vagy organisert
55 % használ okostelefont, mobiltelefont vagy más elektronikai eszközt
A nők szívesebben használnak papír alapú eszközöket, mint a férfiak – 75 % – 51 %
Miért használnak papíralapú termékeket?
A papíralapú termékek fő felhasználási területei a következők: időgazdálkodás (előjegyzések), telefonregiszter és naptárcélú bejegyzések rögzítése, tárolása.
A fiatalok szívesebben jegyzetelnek, vázlatokat készítenek és ötleteket írnak le, míg az idősebb korosztály az időgazdálkodás céljából használ papíralapú termékeket.
Milyen papíralapú termékeket használnak?
37 % használ naptárt
16 % használ organisert
59 % használ jegyzetfüzetet
Milyen termékeket használ a felnőtt lakosság előjegyzések rögzítésére?
35 % használ naptárt
16 % használ organisert
28 % használ okostelefont
Milyen termékeket használ a felnőtt lakosság a tennivalók rögzítésére?
25 % használ jegyzetfüzetet
10 % használ organisert
16 % használ okostelefont
Milyen termékeket használ a felnőtt lakosság kontaktok és telefonszámok rögzítésére?
29 % használ naptárt
20 % használ organisert
27 % használ jegyzetfüzetet
29 % használ okostelefont
Milyen termékeket használ a felnőtt lakosság jegyzetelésre?
59 % használ jegyzetfüzetet
18 % használ organisert
13 % használ okostelefont
Miért vásárol a felnőtt lakosság papíralapú termékeket?
60 % szívesen használ magas minőségű irodaszereket, pl. naptárt, jegyzetfüzetet
52 % csábítást érez, hogy jegyzet-, vagy vázlatfüzetet vásároljon és abba írjon
61 % élvezetet lel az írásban
43 % impulzusok alapján (minőség, kinézet) vásárolja a termékeket, még ha nincs is szüksége rá
A felnőtt lakosság 62 %-a kiváló ajándéknak tartja a filofax termékeket
LONDONI HELYZETKÉP
Egy londoni felmérés résztvevőinek 82 %-a használ papírt és tollat jegyzetelésre, szervezéshez és emlékeztetők írására
56 % használ papírt és technikai eszközöket
26 % használ kizárólag papírt
18 % használ kizárólag technikai eszközöket
A felmérés résztvevőinek 85 %-a használ papírt és tollat tervezéshez és emlékeztetők írására, az eddigiekhez hasonló, vagy nagyobb mértékben az elkövetkező két-három évben.
A fiatalok papíralapú termékhasználata különös mértékben nő.
A felmérés felnőtt résztvevői nagy arányban használnak jegyzetfüzetet
39 % használ jegyzetfüzetet a privát élet megszervezése céljából
45 % használ jegyzetfüzetet a munkájával kapcsolatos dolgok megszervezése céljából
56 % használ jegyzetfüzetet tanulással kapcsolatban
A felmérés felnőtt résztvevőinek 16 %-a használ organisert, 15 % férfi – 17 % nő
Kor-eloszlás
18-20 éves korosztály – 19 %
21-25 éves korosztály – 17 %
26-35 éves korosztály – 20 %
36-45 éves korosztály – 11 %
A felmérés felnőtt, organisert használó résztvevői közül
11 % használ organisert a privát élet megszervezése céljából
5 % férfi – 16 % nő
17 % használ organisert a tanulással kapcsolatban
12 % férfi – 20 % nő
7 % használ organisert a munkájával kapcsolatos dolgok megszervezése céljából
6 % férfi – 9 % nő
de a 18-20 éves korosztály 17 %-a használja az organisert e célból
Az organisert használók közül senki nem szándékozik felváltani az organisert más eszközzel, sőt 25% többet fogja használni.
Forrás: Global Office Solutions Kft.