Magyarországon még szokatlannak számít, ha egy egészségügyi szolgáltatásokat nyújtó diagnosztikai központ kórházon vagy rendelőintézeten kívül például bevásárlóközpontban működik.
NYUGAT-EURÓPÁBAN, AHOL A LAKOSSÁG TÖBB FIGYELMET FORDÍT A MEGELŐZÉSRE, NEM RITKA, HOGY HASONLÓ RENDELŐK FORGALMAS HELYEKEN, PÉLDÁUL BEVÁSÁRLÓKÖZPONTOKBAN VAGY IRODAHÁZAKBAN FOGADJÁK A BETEGEKET.
NŐ A LAKOSSÁGI IGÉNY A MAGAS MINŐSÉGŰ EGÉSZSÉGÜGYI SZOLGÁLTATÁSOKRA.
Egy, a közelmúltban készült, a lakosság térítéses egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos attitűdjét vizsgáló kutatás* rávilágított arra, hogy a fiatal, magasabb jövedelmű, felsőfokú végzettségggel rendelkező emberek kiemelkedő arányban áldoznának egészségügyi szolgáltatásokra, ha ezzel a várakozási idő csökkenthető. A felmérésből az is kiderült, hogy a lakosság igényli a tájékoztatást a magas minőségű magánfinanszírozású egészségügyi szolgáltatásokról, szeretné, ha az információ birtokában maga dönthetne arról, hogy az adott szolgáltatást milyen formában szeretné igénybe venni.
Ezekre a meglévő igényekre alapozva egyre több magánegészségügyi intézmény nyitja meg kapuit. Ma már Budapesten is több helyen találhatóak orvosi praxisok irodaházban vagy bevásárlóközpontban és vidéken is van rá példa, hogy a betegek egészségügyi centrumot „civil helyszínen”, belvárosban kereshetnek fel. Különleges a sorban a legutóbb Budapesten, a Mammut II. Bevásárlóközpontban nyílt képalkotó diagnosztikai központ. Itt egyelőre térítés ellenében vehetők igénybe a röntgen vagy ultrahang-vizsgálat mellett olyan szolgáltatások is, amik eddig főként kórházakban voltak elérhetőek, mint például a CT-vizsgálat, mammográfia vagy csontsűrűség-mérés.
A SZŰRŐVIZSGÁLATOKAT KÖZELEBB KELL VINNI A LAKOSSÁGHOZ
Térítéses ellátás keretében a képalkotó diagnosztikai szolgáltatásokat nyújtó központ a prevencióra, a megelőzésre, ezzel kapcsolatban a képalkotó diagnosztikai szűrővizsgálatokra helyezi a hangsúlyt. Egy időben diagnosztizált betegségnél sokkal jobbak a gyógyulási esélyek. Az egészségmegőrzés érdekében fontos a megelőzés és a rendszeres szűrővizsgálatokon való részvétel. A Mammut Bevásárlóközpontban megnyílt központ célja, hogy azzal is felhívja a prevenció fontosságára a figyelmet, hogy egy mindenki által könnyen elérhető helyen nyitotta megrendelőjét. A bevásárlóközpont fiatalok által kedvelt közege és az általa biztosított szolgáltatások: könnyű elérhetőség, jó parkolási lehetőségek, szeretnék közelebb vinni a szűrővizsgálatokat az emberekhez.
JAKUPCSEK GABRIELLA A MEGELŐZÉSÉRT
A Mammut II. Bevásárlóközpontban található Euromedic Diagnosztika egyik fontos célkitűzése, hogy tájékoztassa az embereket azokról a modern képalkotó diagnosztikai eljárásokról, amelyek segítségével sok, súlyos kimenetelű betegség már a nagyon korai stádiumban felismerhető. A közös értékek mentén talált egymásra a Euromedic Diagnosztika és Jakupcsek Gabriella, aki a Euromedic Diagnosztika egészségügyi kampánynagyköveteként aktívan tesz azért, hogy felhívja a figyelmet az egészségmegőrzés és a szűrővizsgálatok fontosságára.
*A kutatást az Első Magyar Egészségügyi Marketing Kft. megbízásából a Szinapszis Piackutató végezte.
A kampányról többet megtudhat:
Első Magyar Egészségügyi Marketing Kft.
Mobil: 30/89 42-663