Egy új, egészségügyi szolgáltatást nyújtó rendelő bevezetését gondos „előmunkálatok” előzik meg. Mind a piacra lépés sikerességét illetően, mind pedig a kívánt magas szakmai színvonal elérésének érdekében. Cikkünkben azokat a legfontosabb követelményeket tárgyaljuk, melyek zálogul szolgálhatnak a rendelő sikeres működéséhez.
- Hivatalos engedélyek megléte – Az egészségügyi szolgáltatást nyújtó rendelő megnyitása előtt ügyeljen arra, hogy a működéshez szükséges illetékes hatóságok (önkormányzat, ÁNTSZ) hivatalos engedélyeivel rendelkezzen a megnyitás időpillanatában. Az egészségügyi szolgáltatás nyújtásához szükséges minimumfeltételeket a 60/2003. (X. 20.) ESzCsM rendelet (http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0300060.ESC) részletezi. A jogszabály részletes, rendelőkre vonatkozó tételeit, már a rendelő megtervezésekor, esetleges átalakításakor érdemes figyelembe venni.
- Minőségbiztosítás – Minden egészségügyi szolgáltató részére kötelezően előírt feltétel a belső minőségbiztosítási rendszer megléte és működtetése. A minőségbiztosítási rendszert sose tekintse „kötelező rossznak”, hiszen minden rendelő tulajdonos érdeke, hogy rendelőjében a lehető legmagasabb szintű szolgáltatást nyújthassa. A belső minőségbiztosítási rendszer segítséget nyújt Önnek, hogy a rendelő működésében fellépő hibák, hiányosságok tetten érhetőek és könnyen javíthatóak legyenek. A minőségügyi rendszer célja;
- a szolgáltatások minőségének folyamatos fejlesztése, a szolgáltatás folyamatainak megismerése és részletes tervezése, ideértve a lehetséges hibák megelőzésének tervezését is,
- a szolgáltatás során felmerülő hiányosságok időben történő felismerése, a megszüntetéséhez szükséges intézkedések megtétele és ezek ellenőrzése,
- a hiányosságok okainak feltárása, az azokból fakadó költségek, károk csökkentése,
- a szakmai és működési követelményeknek való megfelelés és a saját követelményrendszer fejlesztése,
- a betegek jogainak, igényeinek és véleményének figyelembe vétele,
- valamint hatékony és biztonságos munkavégzést támogató környezet biztosítása belső követelményrendszer fejlesztése során.
- A rendelő dolgozói csapata, munkaszervezés – Ahhoz, hogy a munkahelyi légkör kellemes, jó legyen, olyan dolgozók válogatása szükséges, akik szeretik a munkájukat és tehetséggel, lelkesedéssel végzik azt. Önmagában azonban egy jó csapat mellett is fordulhatnak elő hibák, hiányosságok, ha a munkaszervezés nem megfelelő. Érdemes a rendelő megnyitása előtt csapatépítő tréninget tartani, hogy a munkatársak megismerhessék egymást, illetve hogy a rendelőnyitást követően köztük a munkakapcsolat olajozottan működjön.
- A rendelő megnyitása – A megnyitó ünnepséget érdemes „egyedire” tervezni, páciens csalogató elemekkel felvértezni. A rendelő kezdeti működésének sikere, mindenképpen abban rejlik, hogy ki tud arról, hogy megnyílt. Szerencsés, ha akár a helyi sajtó is tudósít róla, vagy egyéb rendezvénnyel összhangban nyílik meg (pl. egészségnap, futóverseny, hipertónia világnapja stb.).
- Reklám nyomtatott sajtótermékekben – Bár világunkban egyre inkább visszaszorul a print médiában elhelyezett reklámok súlya, azonban az egészségügy az a terület, ahol bizonyos célcsoportok javarészt még mindig nyomtatott újságok útján tájékozódnak. Érdemes tehát a rendelő megnyitásának időpontját a helyi sajtóban akár több hétig hirdetni, illetve ingyenes egészségügyet érintő magazinokban megjelentetni a rendelő leírását. Hatékony módja lehet ennek a rendelő arculatát, tevékenységét hitelesen bemutató pr cikk.
- Televíziós megjelenés – Kutatási adatok szerint, nem elhanyagolható azon páciensek száma, akik egy-egy orvost, vagy rendelőt televíziós műsor útján választanak. Amennyiben lehetőség nyílik rá a helyi vagy országos televízióban is hasznos lehet egy riport, vagy bemutatkozó műsor sugárzása.
- Online felületek – Az online média számtalan, hatékony módot kínál arra, hogy sikeresen hirdethesse rendelőjét. A megnyitóra mindenképp rendelkezzen egy jól működő, esztétikus és felhasználóbarát, informatív weboldallal. A weboldal mellett szintén fontos a közösségi oldalakon létrehozni a rendelő profilját. A profil „munkája” azonban nem érhet véget a létrehozással, frissíteni szükséges, követőket gyűjteni. A fizetett hirdetési lehetőségek közül kiemelendő a Google hirdetések sikeressége, és a közösségi oldalakon futó reklámok is hatékonyak. Ha most, ezt elolvasva úgy gondolja, a marketing világa távol áll Öntől, keressen fel profi online és offline marketingben jártas szakembert, hiszen ezekkel az eszközökkel, – ha a rendelő megnyitásának kampánya profi módon felépített- már rögtön a működés elején érezhető páciensszám növekedést érhet el.