Társadalmi haszon és üzleti haszon?

Az elmúlt évben nőtt a magánrendeléseken megforduló magyarok aránya, ami a magánpraxisok szolgáltatásainak bővülésével is összefügg. Az állami egészségügy és a magánszféra egyaránt szolgálhatja a betegek javát és tiszta keretek között kölcsönös hasznot teremtve működhetnek – derült ki az Év magánrendelője díj átadóján. Az idén második alkalommal átadott elismerésről a páciensek szavazatai mellett szakmai zsűri döntött. Az abszolút győztes a Budai Oltóközpont és Magánorvosi Centrum lett. A díjkiosztón a Házipatika.com bemutatta az ország legnagyobb adatbázisára épült orvoskereső szolgáltatását is.

Az állami egészségügy alulfinanszírozottsága és az orvoshiány következtében egyre inkább a magánszféra kínál megoldást azokra a helyzetekre, amelyekre a közegészségügy nem képes. A HáziPatika.com friss felméréséből kiderült, hogy az elmúlt egy évben orvoshoz forduló magyarok csaknem fele járt valamilyen magánrendelésen. A legnagyobb online egészségügyi magazin által idén második alkalommal szervezett Év magánrendelője szavazás célja az volt, hogy segítsen eligazodni a magán egészségügyi intézmények között, releváns információt nyújtva a betegeknek a választáshoz.

„Az egészségügyi magánpraxisok részaránya és szolgáltatási spektruma átalakul: ma már nemcsak a klasszikusnak számító magánrendelői – nőgyógyászati, fogászati – szolgáltatások népszerűek, hanem szinte minden területen elérhető minőségi privát egészségügyi szolgáltatás, a diabetológiától az endokrinológiáig” – mondta el a díjátadón Prof. Kaló Zoltán, az ELTE Egészség-gazdaságtani Kutatóközpontjának vezetője, a zsűri tagja.

Állami és/vagy magán?

Bár az állami és magánegészségügyet sokszor szembeállítják egymással, számos területen nagyon hasznos együttműködések jöhetnek létre a két szféra között.

„Az egészségügyi magánvállalkozás célja az üzleti haszon, az állami egészségügy célja a társadalmi haszon megtermelése. Mindkét modell szolgálhatja a betegek javát és számos pozitív példa igazolja, hogy tiszta keretek között együtt is jól, kölcsönös hasznot teremtve működhetnek” – nyilatkozta Győrfi Pál, az OMSZ kommunikációs és PR-igazgatója, a zsűri tagja.

Az Év magánrendelője

Az „Év magánrendelője” közönségdíjakat és a szakmai díjakat egyénicsoportos és egynapos fekvőbeteg-ellátás kategóriákban osztották ki. Fődíjjal ismerték el a közönségszavazás és a zsűri értékelése alapján abszolút győztes teljesítményét, valamint különdíjat vehetett át a legtöbb közönségszavazatot kapott pályázó.

„A kezdeményezéssel az volt a célunk, hogy felhívjuk a figyelmet a minőség fontosságára és jelenlétére a hazai magán egészségügyi szektorban – mondta el Kulcsár Hajnal, a HáziPatika.com főszerkesztője, a zsűri elnöke. Annak érdekében, hogy tovább segítsük a betegek tájékozódását, létrehoztuk az ország legnagyobb adatbázisára épült orvoskereső szolgáltatását (www.hazipatika.com/orvoskereso). Az adatbázisban már több mint 5000 orvos szolgáltatásaira és 200 szakterületre lehet keresni és időpontot foglalni” – tette hozzá a főszerkesztő.

A díjakat ünnepélyes keretek között, 2015. június 11-én adták át a Magyar Tudományos Akadémia Vörösmarty termében.

Az Év Magánrendelője 2015 pályázat díjazottjai:

Az összesített verseny győztese, az „Év Magánrendelője 2015” cím birtokosa:
Budai Oltóközpont és Magánorvosi Centrum, Budapest

Különdíjban részesült, a legtöbb közönségszavazatot kapta:
Istenhegyi Géndiagnosztikai, Nőgyógyászati és Családtervezési Centrum, Budapest

Szakmai elismerésben részesült a zsűri szempontjai alapján:

Egyéni praxisok: VP-Med Egészségcentrum és Oktatási Központ, Budapest
Csoportpraxisok: Vanderlich Egészségcentrum, Veszprém
Egynapos és fekvőbeteg-ellátást végző intézmények: Virányos KlinikaBudapest

Közönségdíjban részesült:

Egyéni Praxisok: Kristály Dental Esztétikai Fogászat, Keszthely
Csoportpraxisok. MindentMent Fogászati Rendelő, Budapest
Egynapos és fekvőbeteg-ellátást végző intézmények: Medicenter Szakorvosi Intézet, Szeged

Az eredmények részletesen itt tekinthetők meg: www.azevmaganrendeloje.hu

A szakmai díjak odaítéléséről öttagú szakmai zsűri döntött:

  • Prof. Kaló Zoltán, az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Egészség-gazdaságtani Kutatóközpontjának vezetője,
  • Dr. Papp Zoltán, szülész-nőgyógyász szakorvos, klinikai genetikus, egészségügyi menedzser,
  • Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs és PR-igazgatója,
  • Zöldi Péter, közgazdász, egészségügyi menedzser, a weborvos.hu ügyvezető igazgatója, az Orvosok Lapja lapmenedzsere,
  • Kulcsár Hajnal, a HáziPatika.com főszerkesztője, a Central Digitális Média Kft. munkatársa.

Büszkék vagyunk partnereink sikereire! A VP-Med Egészségcentrum és Oktatási Központ, valamint a Virányos Klinika és Patika szakmai tevékenységéről bővebb információkat ebben a hírben olvashat.

Nyomja meg az ESC bilentyűt a bezáráshoz