Introduction

Vélemények

Landing page

Forrás: http://blog.fps.hu/post/56954940985/landing-page-tippek-konverzio

Átvettem egy landing page-es anyagot mert nagyon jónak tartom.

Belefutottunk egy nagyszerű, jól összeszedett checklistbe, ami mindenkinek segítségére lehet, mikor a landing page-ét (landoló oldalát) tervezi, vagy már elkészült vele. Lehet azt hiszed, hogy az oldalad nagyon jól konvertál, de ha végigmész ezen a listán, akkor biztosan találsz olyan pontot, amin még lehet csiszolni.

 

A listát az unbounce-tól Oli Gardner állította össze, mi pedig lefordítottuk nektek, kicsit persze belenyúltunk itt-ott, hogy még jobb legyen. A poszt végén a listát nyomtatható PDF verzióban (3 oldal) letölthetővé tettük, hogy könnyebb legyen a listával végzett munka.

Landing page checklist

  • A landoló oldal főcíme egyezik a hirdetésed üzenetével?
  • A landoló oldalad egyetlen célra fókuszál?
  • Bárki megérti a mondanivalót 5-10 másodperc alatt? (teszteld le!)
  • Egyértelmű, hogy ki a céged és hogy mit csinál? (logó és szlogen)
  • Szerepel a főcím alatt olyan leírás, ami fokozza a főcím hatását?
  • Használsz pontokba szedett listát, mely bemutatja a terméked/szolgáltatásod előnyeit?
  • Használsz releváns, eredeti fő képet vagy videót, amely bemutatja a terméked használat közben, vagy olyan ember(eke)t, akik igénybe veszik a szolgáltatásod?
  • Az üzeneted eljut a célszemély(ek)hez 30mp alatt? (Olvasd fel valakinek és figyeld meg, hogy megérti-e?)
  • A főcímed választ ad a kérdésre: „Miről szól ez az oldal?“
  • Eltávolítottál minden az oldalról kifelé mutató linket (pl. navigáció)?
  • Megmutatja a landoló oldalad, hogy a terméked/szolgáltatásod mitől egyedi (USP)?
  • Ugye a szöveg elsősorban az előnyökre és nem a tulajdonságokra fókuszál?
  • Meg tudod állni, hogy szükségtelen információt kérj az űrlapon?
  • Közlöd a feliratkozóval, hogy mit kap, ha végigmegy a folyamaton? (kedvezmény, ajándék, stb.)
  • Megjelenítesz vásárlói referenciát és véleményeket, melyek a terméket/szolgáltatást dícsérik?
  • Több különböző kapcsolatba lépési lehetőséget kínálsz (telefon, email, élő chat)?
  • Világos, hogy mit kapnak a látogatók, ha klikkelnek a CTA (Call to action – cselekvésre buzdítás) gombodon?
  • Professzionális dizájnnal rendelkezik a landoló oldalad?
  • Megegyezik a landoló oldal grafikai stílusa a hirdetés stílusával?
  • Megegyezik a landoló oldal stílusa a web site-od, vagy a branded stílusával? (Akkor érdekes, ha a CTA után a látogató odakerül) Használsz layeres popup megoldást (pl. lightbox) az extra információk megmutatására az oldal elhagyása nélkül?
  • Szerepeltetsz adatvédelem és felhasználási feltételek linkeket?
  • Adsz bemutatót, mintát (pl. első fejezet, mint előnézet) az ajánlatodból, ha ez lehetséges?
  • Tettél ki tanúsítvány, garancia, biztonságtechnikai, partner logókat (pl. Verisign, bank, stb.)?
  • Kijelentéseid és állításaid ellenőrizhetők?
  • Megismétled az ajánlatod az űrlapon, hogy hangsúlyozd mi a célja az űrlap kitöltésének?
  • Használsz bármilyen vizuális trükköt, hogy felhívd a figyelmet a CTA gombodra? (pl. nyilak)
  • Elég nagy a CTA gombod, ahhoz hogy akár 2 méterről is látható legyen?
  • Használsz kontrasztot a CTA gombodnál, hogy elüssön az oldal többi elemétől?
  • Feltünő helyen van a CTA gombod, közel az oldal tetejéhez?
  • Tettél az adatvédelmi szabályzatodra mutató linket az űrlap email cím mezőjének közelébe?
  • Az űrlap email cím mezőjénél tudatod a látogatóval, hogy nem fog kapni reklámot, spamet és nem adod ki harmadik félnek a címét? (már ha tényleg nem)
  • Használsz megerősítő oldalt, amely a feliratkozót további instrukciókkal látja el? (oszd meg, kövess minket, töltsd le az ingyenes ekönyvet, regisztrálj a webinarra)
  • Ha az ajánlatod időben korlátozott, egyértelmű a látogató számára, hogy sietnie kell?
  • Ugye különálló landoló oldalakat hoztál létre az egyes forgalmi forrásokhoz (email, social, PPC) és figyeled, hogy melyik konvertál jobban?
  • Ha videót használsz, akkor ugye nem indítod el a lejátszást automatikusan?
  • A videód cselekvésre buzdítással (CTA) végződik?
  • A videód első 10-15 másodpercéből kiderül miről szól és felkelti a figyelmet, hogy végig is nézzék azt?
  • CTA gombból csak egyet használsz? (Ha hosszú az oldalad, akkor okés, ha ismétled)
  • Ha webinarra iratkoztatod fel az embereket, megmutatod, hányan regisztráltak már?
  • Ugye nem használsz bezáráskor megjelenő popup ablakot?
  • Végzel A/B tesztelést az oldalakon?
  • Gyűjtesz be visszajelzéseket az ügyfeleidtől, hogy felállíthasd a következő teszt esetet?
  • Ha több lépésből áll a folyamatod, egyértelműen kommunikálod azt a látogatók számára? (30 másodperc, 3 lépés, stb.)
  • Optimalizáltad a landoló oldalad, hogy a Quality Score-od (QS) 7 feletti legyen PPC kampányodhoz?
  • Külön landoló oldalt használsz minden promócióhoz, kampányhoz?
  • Tesztelted a rövid és hosszú verziókat, hogy megértsd mennyi információra van szüksége a látogatóidnak, hogy jól konvertáljanak?
  • A landoló oldalad követi az egységesség alapelvét, amikor az oldal minden eleme egy dolog bemutatására fókuszál?
  • Követted Steve Krug utasítását? Távolítsd el a szöveg 50%-át, majd töröld ki a maradék felét, hogy elérd a maximális egyszerűséget és tisztaságot.
  • Ugye a CTA gombod felirata nem „Kattints ide“ vagy „Elküld“?
  • Az űrlapod egy kiemelt (pl. színes hátterű) dobozban helyezkedik el, és ezáltal kiemelkedik az oldalból, mint a legfontosabb elem?

Letölthető, nyomtatható változat a szöveg alján:

http://blog.fps.hu/post/56954940985/landing-page-tippek-konverzio

Legfrissebb hírek

További híreink

Első Egészségügyi Marketing